måndag 10 september 2012

Barbie-kalas

Jag börjar med nyaste kalaset först, så får jag väl beta av de äldre allteftersom jag hinner.

Julia fyllde 5 år och jag fick äran att hjälpa till med kalaset! Så roligt, då jag själv "bara" har pojkar ;-)

Här kommer en bildkavalkad:

Girlanger jag tillverkat av crepepapper. Även 5:an är gjord av crepepapper
som är formade som rosor.


Födelsedagsbarnet!
Barbie-tårtan. En jordgubb- och vaniljtårta spacklad
med jorgubbs-smörkräm och täckt med sugarpaste.
Alla dekorationer är av sugarpaste och fullt ätbara!




 
Mini-cupcakes med sylt, marschmallowfluff och rosa
glitterströssel. En prinsess-stav var pricken över i:et!
 
Små söta mini-hjärtan med rosa glitterströssel.
Allt ätbart hade skyltar där det även stod om det var
anpassat för allergiker (i detta fall laktosintolerans)

Ett party måste ju ha popcorn! Barnen fick en egen bägare.
Dessa är gjorda i papper, allt för att matcha kalasets tema!
 Vi tillverkade en "Barbie-kartong" så barnen
fick leka Barbiedocka -och vi fick fina bilder på alla barn! ;-)

Kakor på pinne, eller "prinsess-stavar"
 
Godispåsar hör ju kalas till. Fina matchande
etiketter med barnens namn, så ingen råkar ta
fel påse! I påsen fick de även en liten kritask
och en målarbok med Barbiebilder att rita i!

Tack för titten! :-)

 

1 kommentar:

  1. Hade ni några lekar eller aktiviteter på kalaset, vilka i så fall?

    SvaraRadera